Masakan Emak.. World!!!

Assalamualaikum semua.. Bertemu sekali lagi kita dalam rancangan memasak.. Ooppsss.. Melalutz pula.. Heehee.. Selepas terbontang dek kerana kekenyangan selepas makan, aku kini kembali untuk menulis post yang setrusnya.. Perut kenyang, semangat hendak menulis pun berkobar-kobar.. =)









Apa yang aku hendak share hari ini? Nampak tak makanan di atas.. Itulah mee rebus Johor yang sangat popular.. Tapi itu cuma gambar hiasan sahaja.. Kalau anda semua hendak tahu, sudah 3 bulan aku mengidam Mee Rebus Johor masakan mak aku yang WORLD itu.. Haha.. Almaklumlah, bila duduk berjauhan dengan keluarga, balik rumah macam-macam benda yang diidam itu akan direquestlah.. Sampai mak aku membebel, "awak ni asik dok mengidam, bilanya nak kurus, kata nak kawin.." =p


Owh.. Itulah ayat yang aku tidak ingin dengar.. Tapi memang betul pun apa yang mak aku kata.. Haha.. Tapi apa-apa pun, perut aku lagi penting dari keinginan hendak berkahwin. Haha.. Bukan senang hendak merasa masakan ibu kita.. Anda yang duduk berjauhan pasti memahami perasaan aku.. =(


Dan aku pun dengan selamatnya telah mencekik 2 mangkuk Mee Rebus.. Memang world.. Anda yang teringin hendak makan, datanglah ke Johor, negeri kelahiranku yang tercinta.. Di sana sahaja ada Mee Rebus yang sedap lagi pure.. Haha.. =p


Ok readers semua, till next post.. Selamat malam.. Dan mimpi yang indah-indah.. Sayang semua.. =)




Ulasan

Unknown berkata…
wah wah wah,
mee rebus johor,
rindoo nak blk johor,
rindu kat org kg kat sana,
huk huk huk...

bilalah blh blk sana kann,
hurm....
Hurrmm.. Tau takpe.. Nak blik johor gak.. Raya je blh blik.. Waaa.. =(

Akak.. Nti raya meh la dtg umah kat kota tinggi.. Akak johor katne?
pal7 berkata…
wau..yummy..
sedap tuh..nant blik johor suruh mak masak lebey sket ek..

*kan mak da pesan jgn mkn sorg..lalala
Pal7..

Kat sini bru blh guna ayat jgn mkn sorang2.. Haha.. =p

Ok.. Jgn kata masak lbey sket.. Lbey bnyk pn blh.. =)
Fairuz.. Nak sket jek ke? Takpe.. Bnyk pn blh.. Thanx sbb singgah sini.. =)

Catatan popular daripada blog ini

MRI Oh MRI : Pengalaman 30 Minit Di Dalam Gua Magnet

Parut? Tona Kulit Muka Tidak Sekata? Pigmentasi? Ini Jawapan Saya.

Ingat Lagi Pada Lirik Raikan Cinta?