Melepaskan Atau Dilepaskan?

Assalamualaikum semua.. Aduh.. Entry kedua untuk hari yang sama.. Padahal esok test.. Haha.. Tak mengapa.. Perasaanku yang berkobar-kobar untuk menulis entry ini perlu didahulukan terlebih dahulu.. Barulah boleh jawab test dengan tenang esok.. Hee.. =p


Petang tadi di kala aku sibuk melayan perasaan, tiba-tiba sahabat lamaku .:Dudu:. telah BUZZ aku.. Rupanya ada perkara yang ingin ditanyakannya.. Pada dudu juga aku telah menceritakan tentang kisah hati dan perasaanku pada dudu.. Almaklumlah sudah lama tidak mengupdate story dengan sahabatku yang seorang ini.. Haha.. =)


Aku menceritakan kepadanya tentang kisah aku.. Aku yang "ditinggalkan" terkapai-kapai tanpa sebarang penjelasan.. Dudu juga bertanyakan kepadaku kenapa si dia harus menyeksa perasaanku dan kenapa tidak sahaja berterus terang.. Kalau padi katakan padi, tidak aku tertampi-tampi, kalau sudi katakan sudi, tidak aku ternanti-nanti.. Ya.. Sudah setahun aku menunggu penjelasan darinya, kerana penantian inilah aku masih tidak melupakannya.. Sedangkan di hatinya tiada langsung aku.. Akal aku menyuruh aku melupakannya, tetapi hatiku berdegil.. Seksa sungguh perasaan seperti ini.. =(


Nasihat dudu padaku, lupakan sahaja dia, you have to move on.. Tapi bagaimana dudu? Dudu kata, assume saja yang dia tidak menyintai aku.. Bila aku fikirkan kembali, betul juga, sampai bila aku harus menunggu dan membawa luka ini di sepanjang perjalanan hidupku.. Maka, aku mengambil keputusan untuk assume sahaja.. Aku rela melepaskan dirinya yang telah melepaskan diriku..


Life has to move on.. I'll take one step at a time.. Slowly and steady..
Dan sekarang aku merasa lega, aku melepaskan dia akhirnya.. Hatiku dulu yang penuh dengan dirinya kini sudah aku buang dan hiasi semula untuk "tetamu hati" yang lebih bermakna yang akan datang entah esok atau lusa.. Itulah kata dudu.. One day Farhana.. Thanx dudu.. Aku sayang ko.. =)


Aku mampu untuk move on juga sebab adanya kalian, teman-teman bloggers yang tersayang.. Kalian telah banyak menyerikan hidupku.. Terima kasih semua.. =) Sampai sini sahaja, selamat malam dan mimpi yang indah-indah ya..





Ulasan

leena berkata…
thanks 4 visiting ya.. btw, entry ni sme sperti crita sye dulu.. tapi smua da dilupakan.. hm.. quit happy now..
Hye leena.. Yeke? Hurrmm.. Mmg sedey.. Tp life has to move on.. Skarang learn to forgive n forget.. Hoping dat one happy gak mcm leena..

Thanx for the comment dear.. =)
abangfaizul berkata…
just move on dear... forget those sad things... reach your goal!!!
Faizul.. InsyaAllah, I will try.. Thanx.. =)
pal7 berkata…
hana..
aja aja fighting yeah..
Pal.. =) Heehee.. Da tak marah da ke? Huhu.. =p

Thanx for the comment once again.. =)

Lain kali hana wat lg blh??? =p
wanieweng berkata…
hi there!
saye kawan dudu
hehehe saje nak sebok kat sini.
*sape soh xprivate :P*

anyway, just nak cakap..
saye pun same!
dia kate nak explain.
tp dah dkt 6bulan..

it's hard to forget and move on when there is no closure, kan?

but then, i'm not waiting.
whatever happens, happen..

semoga hidup lebih indah!

all the best :)
aNa berkata…
yup farhana..lgkh yg tepat adlh lupakan je lelaki..sbb bla dh tggu t'lalu kta juz akn menyeksa diri sndrijer..sah2 kita yg akn byk b'korban dr dia..juz move on k..ramai laki yg lbh baik dr dia diluar sana..i pun pnh bzrkn msa smpi 3thn tgu seorg lelaki..huhu..tp alhamdulillah,skrg i'm happy..
Wanieweng a.k.a kwan dudu.. Haha.. Mari kita sama2 enjoy life to the max.. Hehe.. =)

Ana.. Thanx.. I'm sure 100% that I'll be able to move on.. Chaiyok2.. Ganbate.. Aja2 fighting.. =)
.:dura:. berkata…
*shy* wei promote nama aku hehe...:P
aku sayang ko jgk...
Dudu.. Haha.. Malu-malu pulek dgn aku.. Hak hak.. Ko mst sayang pakwe ko lg bnyk kn dr aku? (soalan panas..) =p

Catatan popular daripada blog ini

MRI Oh MRI : Pengalaman 30 Minit Di Dalam Gua Magnet

Parut? Tona Kulit Muka Tidak Sekata? Pigmentasi? Ini Jawapan Saya.

Ingat Lagi Pada Lirik Raikan Cinta?