Aku Yang Bengang.. Pesanku Padamu..

Assalamualaikum dan salam pagi Ahad semua.. Mata masih lagi celik dengan luasnya di kala 1 pagi ini.. Tangan pula masih juga giat menaip komen sana dan komen sini.. Rindu sungguh dengan kerja-kerja begini.. Heehee..


I'll be here.. In Malacca.. For 1 week.. Thought will starts my elective project this week and suddenly a colleague told that we have one week break.. Wallahhh.. Happy tak terkata.. Hahaha.. Oh yup.. Not forgotten.. Thanx a lot for those who congrats me since yesterday.. Terima kasih semua.. Terimalah kasih saya ya.. Heehee.. =p



Gambar kucing di atas menunjukkan rasa hatiku yang bengang.. Hoho.. Di Melaka ni, line 3G Celcom tak berapa gah macam di Ipoh.. Makanya, ada beberapa blog yang aku seringkali terlepas,yang dapat ku lihat rata-ratanya blog yang menggunakan domain sendiri.. Uwaaa.. Sudah laa lama aku jarang singgah ke teratak mereka dek kerana kesibukan exam, kini lepas habis exam.. Tak dapat juga singgah.. Adeh.. Yang mampu ku lihat hanya tajuk entry yang best sahaja.. Mahu baca di Networked Blog pun tak boleh.. Ada sesiapa boleh bagi alternatif lain???


Adoiyai.. Kata Jacky, kalau line lembab memang tak boleh buka.. Lagi kecewa ku dengar.. Satu minggu aku di sini.. Satu minggu juga aku tak dapat jejakkan kaki menempek muka dan komen di blog orang.. Adeh.. Please take note pada blogger yang perasan akan kehilangan saya di blog anda, saya tak pernah pun melupakan anda, cuma keadaan tak mengizinkan.. Ayat aku sah memang tak boleh belah.. Macam laa ada orang yang akan perasan.. Perah santan je aku ni.. Farhana ooo Farhana.. Huhu..



Entry ini aku tujukan buat seorang sahabat.. Mungkin dia akan kata, aku tak melalui macam apa yang dia lalui dan aku mungkin tidak akan faham.. Mungkin.. Sebab aku tak merasa.. Tapi yang penting aku pernah merasa erti kegagalan tu.. Aku pernah.. Bukan sekali, tapi dua kali.. Memang sukar untuk diterima.. Tapi tiada apa lagi yang mampu kita buat.. Cuma bangkit kembali dan berjuang dan mengatur strategi yang lebih baik.. Jangan fikirkan yang tidak-tidak, jangan lontarkan kata-kata peluntur semangat, sebab bila aura negatif menyelubungi kita, sampai bila-bila pun kita akan sentiasa negatif..


Namun jika kita sentiasa fikir positif, secara tak langsung, macam-macam benda yang baik akan datang pada kita.. Betul tak??? Kata-kata itu kan satu doa.. Kalau sentiasa berkata dengan hati dan semangat yang patah, bila kita mampu bangkit kembali dengan gagah???




Sahabat.. Kamu antara insan yang paling aku sayang.. Aku risau melihat kamu senyap.. Aku sedih melihat kamu menangis.. Dan apabila kamu terus-terusan menangis, aku mula menangis.. Sebolehnya aku tidak mahu menangis.. Sebab aku mahu jadi kuat, agar aku boleh berikan sedikit kekuatan aku buat kamu.. Kamu banyak membantuku, memberi aku kekuatan di kala aku kesedihan.. Aku tahu kamu juga mampu jadi kuat seperti mana kamu menyuruh aku menjadi kuat.. Aku yakin kamu mampu..


Ingatlah wahai sahabat.. Walaubagaimanapun keadaan kita, aku tetap sahabat kamu.. Kami semua tetap kawan kamu yang sangat sayangkan kamu.. Bangkit kembali berjuang.. Jangan sekali pandang ke belakang.. Dan jangan sesekali melihat kami di hadapan kamu, sebaliknya pandanglah kami di sisi kamu, berjalan seiring denganmu mencapai kejayaan.. Ingat.. Kami sentiasa ada.. You're not alone babe.. We love you.. Mmuuahhhxxxx.. =)


Sampai sini sahaja.. Aku mahu tidur dulu.. Assalamualaikum semua.. =)

Ulasan

pal7 berkata…
sahabat tempat kita menumpang bahu..hargai sahabat kita seadanya..
Tanpa Nama berkata…
ni yg puteh cuba buat.
think positif.
tapi bukan senang kan.
sbb yg depan mata banyak yg negatif.
iman kena tinggi.
Kuwe berkata…
okeh..saya baru smpai dimelaka pagi semalam.jgn lupa pc fair hari ini.sila2 lah jemput ke ayer keroh a.k.a durian tunggal.KihKih
tenet slow..
argh!!!
bleh bayang betapa bengangnya!
huuu
emo pulak..
=P
DilOt berkata…
hana...sempat tak dilot nak ucap TAHNIAH sbb kamu berjy dpt keputusan yg baik.....

xpekan walupun terlewt sket...
Tukang cerita berkata…
Salam hana....

modem internet akak pun mengong juga...
bengangggg...aghrrrrrr...geram...

jangan menagis2 lagi...
hepikan diri.... :)
Ben Sedqi berkata…
no hal sis! keep in touch!
Blog Eazy Izzuddin berkata…
semangat!
think positive ea
;)
Tanpa Nama berkata…
read ur entry..my tears drop again as i was reading it..ever since yest it had been coming out each time i read tis..thanx a lot 4 al those inspiring words from u..really appreciate tat..so thankful to have u as a fren..my strength had gone elsewhere..not tat tough as b4..realy hope tat i can be 1 of those..trying my best to accept evrythng and fight back..no point of being sad..things had happen kn..huhu..but stil..tat sadness seems like wont go away from me..hpe it wont last long..lots of things need to be done..huhu..nway,thanx buddy=)
Pal7.. Betul tu pal.. Bukan sahaja tumpang bahu.. Malahan, macam2 benda kita tumpang ngan sahabat.. Besar ertinya sahabat tu dalam hidup kita kan.. =)
Puteh.. Betul.. Mmg bukan snang nak think positive.. Be positive.. Sbb mcm2 bnda negatif ada di keliling kita.. Yg pnting, hati kita kene kuat.. Tepuk dada tanya iman.. =)
Kuwe.. Kamoo disinikah??? Haha.. Pcfair??? Ouh.. Elakkan dari brsesak-sesak.. Bahay H1N1.. Kih kih kih.. =p
Miss Gaza.. Sis.. Bengang jugak ke??? Hahaha.. Jom kita emo sesame.. Heehee.. =)
Dilot.. Thanx dilot.. Tak lewatpun.. Takde erti lewat dalam kes seperti ini.. Hohoho.. =p
Waalaikumsalam kak nurul.. Tu laa akak.. Sy manyak tensen wo sebab ini. Haha.. Tapi takpe laa.. Banyakkan bersabar ye.. Haha.. =)

Akak.. Walau dalam hepi, saya tetap juge sedih kak.. Hurrmmm.. =(
Bro mie.. Keep in touch erk bro.. Heehee.. =)
Eazy.. Yeah.. Smngat.. Chaiyok2.. Heehee.. Yup.. always think positive though it's hard.. Hurrmmm.. =)
Anonymous.. Remember that we'll always be by ur side.. Never ever forget that.. Juz cry.. It'll make u feel better.. But then, be prepared to step forward.. Be strong.. U know u can do it.. =)

Catatan popular daripada blog ini

MRI Oh MRI : Pengalaman 30 Minit Di Dalam Gua Magnet

Parut? Tona Kulit Muka Tidak Sekata? Pigmentasi? Ini Jawapan Saya.

Ingat Lagi Pada Lirik Raikan Cinta?