Pelik Pelik Begini.. Ada Ke Orang Berkenan Nak Buat Isteri?

Sudah agak lama juga aku tidak buat entry sesi tak kenal maka tak cinta dengan tuan blog Cahaya Yang Riang Gembira.. Dulu kerap juga entry seperti itu aku publish.. Heehee.. Sekarang mungkin sebab dah kenal maka dah cinta, itu pasal dah tak tulis.. Ahaks.. Baiklah, warming up dulu sebelum masuk pada isi utama.. Pengajaran untuk hari Isnin.. Jika mahu orang cinta kita, sayang kita, kita kena cinta dan sayang diri kita dulu.. Ingat ya.. Ngee..


Trivia trivia trivia.. Sesuatu yang pelik, aneh, ajaib, lawak atau apa saja yang mungkin dalam pandangan mata anda tapi inilah aku.. Revealing another pieces of Miss Cahaya Yang Riang Gembira.. Ahaks.. Jangan pula dalam kepala otak anda membayangkan Shrek, Oompa Loompa, Darth Vader mahupun Avatar.. Itu memang sangat pelik.. Haha..


1) Aku suka makan sayur.. Tapi tak seperti insan biasa, aku tak kunyah sayur tapi aku telan terus.. Kadang-kadang kalau tak bernasib baik aku mungkin tercekik, tapi practice makes perfect.. Sekarang.. Sayur masuk mulut, automatik telan tanpa perasaan.. Berjaya tanpa tercekik.. Weeeee.. Same goes to ice-cream.. Tak jilat tapi kunyah dan telan.. Baru nikmat..


2) Kalau aku memasak, aku suka buat ala-ala macam dalam rancangan masak memasak bersama Chef Wan.. Aku akan siapkan semua bahan yang dah siap dipotong, dicincang, diketuk, dan sebagainya di dalam mangkuk.. Tak boleh campur-campur.. Lalu aku susun ikut aturan yang mana dulu kena campak dalam kuali.. Sorry kalau nampak skema.. Memang aku skema pun.. Haha.. Even masa exam aku susun pen, pensel, pemadam atas meja elok-elok.. Apa nak dikata.. Mata aku suka tengok.. Hehe..


3) Bila aku memandu, penumpang di sebelah aku seharusnya wanita.. Jarang sangat lelaki.. Sebab aku cukup tak boleh tahan bila lelaki jadi penumpang sebelahku.. Bukan tak tahan apa okey, jangan fikir senget benget.. Entah.. Memang aku tak boleh.. Muahahaha.. Mungkin sebab aku drive selalu berkaki ayam, dan lelaki aku perasan, kebanyakannya suka tengok kaki perempuan.. Kah kah kah..




4) Aku walaupun suka memasak dan boleh masak sikit-sikit.. Tapi maaf aku tak kenal jenis-jenis ikan.. Tapi tapi tapi.. Aku kira hebat juga okey, sebab kenal ketam, udang, sotong.. Haaa.. Plus ikan tongkol, ikan jerung, ikan bilis dan ikan duyung.. Hehehe.. Harap-harap encik future husband aku kenal jenama ikan.. Boleh aku suruh dia pergi pasar beli ikan.. Aku? Kerja aku masak saja.. Dan makan.. Muahaha..


5) Dulu tiap kali orang tanya, aku dengan bangga jawab AKU ORANG JAWA.. Entah kenapa aku suka itu JAWA.. Mungkin sebab Mawi kan World.. Muahaha.. Tanya punya tanya pada nenek, darah aku darah Bugis.. Bukan Jawa.. Tak kisah tak kisah.. Pink ke, kuning ke, kelabu tahi itik ke, kita tetap orang Malaysia.. Ye tak? Ngee..


6) Last but not the least.. Aku makan biskut dan french fries dengan menggunakan gigi depan.. Selama hidup aku, gigi depan memang banyak jasa.. Sampai pernah pecah sebab gigit cekelat yang fresh keluar dari freezer.. Kasihan gigi depan.. Front line okey.. Kawan-kawan suka gelak tengok aku makan guna gigi depan, mereka kata comel.. Tolonglah.. Fakta itu aku dah lama tahu.. Hohoho..




Akhir kata, sekian saja trivia tentang Minah Jiwang Pencuri Hati.. Sampai ketemu di lain entry.. Ahaks.. Senyum selalu okey.. Tata titi tutu.. Assalamualaikum..



FOOT NOTE: Tajuk untuk entry di atas biar aku saja bagi jawapan.. Mestilah ada yang berkenan.. Sebab hanya jauhari mengenal manikam.. Ahaks..


P/S: Does it feels great when we actually knew each other very very well? Somewhat like there is a connection between two souls.. You can just say it.. Anything.. Frightening.. Annoying.. For me, it is fascinating.. :)

Catatan popular daripada blog ini

MRI Oh MRI : Pengalaman 30 Minit Di Dalam Gua Magnet

Ingat Lagi Pada Lirik Raikan Cinta?

Parut? Tona Kulit Muka Tidak Sekata? Pigmentasi? Ini Jawapan Saya.