Duit Atau Wajah Cantik? Pilih Jangan Tak Pilih..

Kredit kepada tuan punya blog, Linda Chua sebab aku meminjam gambar dari blog beliau.. Aku search di Google Image dan keluar ini, makanya aku pinjamlah.. Malas mahu cari seketul seketul.. Hik hik.. Tajuk tak hengat.. Suruh pilih wajah cantik dengan duit, confirm-confirm ramai pilih duit.. Aku join sekaki juga.. Hoho.. Tapi semenjak dua menjak ini, aku mulai bingung.. Haish.. Banyak dah gugur rambut sebab asyik kebengongan berfikir tak henti.. Waaaa..


Al kisahnya.. Dulu aku cerahlah sedikit berbanding sekarang.. Sikit je pun.. Kegelapan bertambah dalam 10% sekarang.. Woohoo.. Aku mula menjaga muka di usia 18 tahun.. Produk pertama ketika itu yang aku guna adalah Sendayu Tinggi.. Sebab? Mak, makcik-makcik, sepupu sepapat semua pakai.. Masa itu ada dua kelompok saudara mara, satu geng Felisa kosmetik, satu lagi geng Sendayu Tinggi.. Haish.. Takkan tak pernah dengar ST? Yang pengasas dia ada anak-anak yang cantik dan kacak.. Pengasasnya dengar khabar kini sudah berpurdah.. Ooppss.. Melencong kejap, bergosip.. Ekeke..


Tak lama aku guna, aku tukar Clean & Clear.. Sebab tak mampu maintain ST yang ketika itu agak mahal juga.. Clean & Clear juga sekejap sebabnya aku memang pemalas nak cuci muka.. Beli tapi tak guna, pembaziran amalan syaitan.. Isk3.. 2 tahun aku tak guna apa-apa.. Kulit tiada masalah.. Pertengahan tahun lepas, entah gatal tiba-tiba mahu mulakan semula regimen pencucian muka.. Belilah Olay Total Effects.. Masa itu Tok Ti jadi duta.. Orang kata umur 25 ke atas saja boleh guna.. Aku yang umur 22 gatal juga mahu beli.. Hampir seratus lebih jugalah berhabis.. Akibat lepas daripada memakai produk itu, kulitku terbakar dan menjadi gelap.. Haish.. Mengeluh sajalah mampu..



Masa muda-muda mak pakai Mustika Ratu, aku gatal mahu pakai juga.. Belilah Bengkoang Whitening Set Mustika Ratu dengan tujuan nak cerahkan balik kulit.. Tapi.. Jodoh tak panjang.. Kami tak sehaluan.. Ecece.. Lepas pakai, kulit mengalami radang.. Akhirnya, aku stop pakai apa-apa.. Kulit aku pun okeylah.. Dan sekarang, aku rasa gatal nak pakai semula sebabnya black head makin banyak.. Survey market, berkenan dengan produk Neutrogena Daily Scrub For Black Head Treatment.. Sayangnya.. Mata aku bling bling keluar RM RM.. Satu set mahu RM 90 lebih.. *kedekut weh aku* Makanya.. Cancel.. Kecewa sikit.. Last-last, aku pilih Clean & Clear Daily Pore Cleanser.. Plus Gervenne T-Zone Peel Off Mask.. Layan saja.. Duit pun dah banyak terbang.. Yang ini baru RM20+.. Ngee..


Kesimpulannya.. Belilah apa yang anda rasa patut.. Elakkan pembaziran ya.. Ikut hati aku mahu beli bedak sejuk dengan toner air mawar saja.. Klasik.. Murah pun murah.. Hik hik.. Dan kepada lelaki.. Biarpun kami kerap tukar pencuci muka, tapi kami tetap setia pada yang satu.. Yang paling serasi dengan muka, itulah yang kami pakai sampai bila-bila.. Wink wink.. Daaa semua.. Assalamualaikum..


Ulasan

nora berkata…
baru hajat nak tukar olay tok tie tu..

xjadi la.nak guna simply siti...
waaaaa~


ayat last paragraph.thumbs up*
Amieynna Amin berkata…
skrg saya tak pakai ape2..
mmg jenis pemalas nak basuh muka..
mcm rumit je..
nak pakai pelembap, krim laa..

hajat dhati nak guna rahsia siti la..
hehe
Boneka Tak Sakit berkata…
sy pakai apa yg ibu sy pakai skrang dia pakai radia gold so say a pown pakai radia gold hikhikhik

MCM GAMPANG!!! hahaha
Tanpa Nama berkata…
akak...
kulit sy sgt brmasalh..jerwat bnyak giler..hekhek..
selalu gaks r tuka2 pencuci muka sebab x serasi..
hehehe,,,
myQza berkata…
pakai sabun susu kambing jek..

sian lak anakkambing, aku dah amek susu mak dia
azimask berkata…
neutrogena tuh mie penah try pakai.. kulit muka jadik kering.. tp kulit muka semua org tak sama kan.. huuhuhu

sekarang mie pakai garnier je.... huhuhu murah n senang..

tp mie pakai semua yg kaler biru, merah n kuning...

yg merah tuh bila pakai amat la best...

yg biru tuh pakai sekali sekala sebab scrub.. yg kuning hari hari pun tak pa.. hahahahahaa
cEro berkata…
bgus entri, berinfo..
utk menjawab soalan kt tajuk,
takleh ke nak dpat dua2 ??
Ibu Ammar berkata…
heheh.

originalnya. jaga muka ngan bahan mentah. telur ayam kampung/ timun/ tomato wat masker. jimat. n selamat. heh
rhapsody LiN berkata…
ahaha.,.. lin strt jerawat lps mkn ubt sle.. mke jd sensetif n mula tmbuh jerawat. senang2 p jmpe dermatologist teros. skrg dlm proses membaiki..hehe
Cik Lizi berkata…
akak xle komen sbb mengalami masalah yg sama~
malas gila jaga muka...

haish ;)
Encik Psychopath berkata…
saya tataw nak pakai product ape

=.="
sy ade satu habit,tukar product.

sekarnag tgh cube setia pada organic soaps dan dermedex.hopefully dapat kulit idaman.hahahaha (jgn harap kalau asyik duduk bawak mentari)

tsk tsk.st bad bad product.tak suke dia.
Jard The Great berkata…
ade penjenayah merah jambu la! kagum jap.. ehehehe

aku kini pakai garnier.. =)

mungkin akan tukar gak kalau tak sesuai
:: Alie ::
Simply siti.. Ngat au try juge.. Tapi.. Adeh..

:: Minna ::
Mau juge rahsiaku kini milikmu? Hee..

:: BTS ::
Ulang suare.. RANIA GOLD hokey..

:: Umar ::
Elok jek akak nengok.. Ooppss.. Edit ek.. Heeee..

:: Tedi ::
Ku allergy susu kambing.. Tapi.. Mmg kesian anak kambing.. Huhu..

:: Bro ::
Hahahaha..

:: Mimie ::
Wahhh.. Bnyknye kaler..

:: Cero ::
Heeee.. Erk.. Boleh.. Kalau manyak duit laa.. Hik hik..

:: Sara ::
Ouh.. Itu kena rajinlah babe.. Kan..

:: Lin ::
Yup.. Jumpe dermatologist adelah the best solution..

:: Kak Lizi ::
Haha.. Sama laa.. Weeeeeee..

:: Psychopath ::
Kene mencari lagi laa.. Heehee..

:: Penjenayah Merah Jambu ::
Kulit anda sudah dlam kategori kulit idaman wahai aainaa.. Cun dah.. Heehee.. :)

:: Jard ::
Sekali sekala beliau turun padang, ku kagum juge.. Hee.. Muka hang pon ku tengok okey gak..
kulit muka sebenarnya tk boleh stay dgn 1 produk.kena tukar jugak..klu stay dgn 1 produk tiba2 nk tukar yg lain, mmg jadi radang..olay total effect sara pakai ok jer tpi sara tk stay sgt ngan olay..tukar jugak.tpi safi mmg tk matching ngan kulit.o'lynn pun best tpi dah tk glamour o'lynn.
Adziim berkata…
Dah bertahun2 tpi blum jumpa produk sesuai lagi ye?
Susah jgk.
X de ke kawan doktor pakar kulit?
:)

Catatan popular daripada blog ini

MRI Oh MRI : Pengalaman 30 Minit Di Dalam Gua Magnet

Parut? Tona Kulit Muka Tidak Sekata? Pigmentasi? Ini Jawapan Saya.

Ingat Lagi Pada Lirik Raikan Cinta?