Coretan Dari Hati : It's The Choti Choti Baatein In Life

Assalamualaikum.. Salam Jumaat untuk semua.. Dah nak masuk seminggu aku memulakan posting baru untuk Medicine.. Ada lagi 2 minggu.. Walaupun malas tahap cipan, tapi nak tak nak kena gagahkan jugalah.. Hari ini macam nak buat sedikit luahan perasaan.. Sedikit saja, yang pendam biar terus pendam, keluarkan sikit-sikit dan yang patut-patut saja.. Lama rasanya aku tak kata apa yang aku rasa..

Asyik Korea saja, sekali sekala ambil mood Hindustan pula.. Kata hantu filem Hindustan.. Kita bubuh tajuk Hindustan untuk entry kali ini.. Makna Choti Choti Baatein? It's the small and little things in life..

Hey!! Why do we even bother all the tiny and small little things in life? Hidup ada tujuan, pandang depan, jalan terus saja.. Senang apa.. Yeah! Yeah! It may be easy, but whether you agree or not, it's the small and little things in life actually make life, a life.. I bet you know what I mean.. =)



There are actually too too many small things in life that we don't care much and tend to neglect.. Aku pun tak terkecuali.. Kadang ada benda-benda yang besar, yang susah nak dapat, yang boleh buat aku syok, aku happy, aku duduk kejar, duduk dapatkan bagai nak rak.. Sedangkan ada benda kecil-kecil saja, contoh macam makan coklat sambil duduk di bangku taman dan tengok kanak-kanak bermain buaian pun dah boleh buatkan kau rasa tenang dan seronok sebenarnya..

Nama pun doktor cinta yang dah bersara kan, tak sentuh sikit-sikit soal hati dan perasaan rasa macam makan Maggi guna tangan.. Tak puas dan tak complete.. Keh keh keh..

Sentuh bab hati dan perasaan, I admit I do met someone in life who actually do cares about small little things.. Sedangkan ada orang yang merasakan benda-benda yang macam itu macam remeh dan not necessary.. Let me set an example, when actually everyday, or every alternate day, or once in 3 days, you'll get a short messaging system (SMS), asking things like how are you, what you are doing, how's life and more and more and more..




People said, "it's the small things you do, that make me fall a little harder.." Yup! I totally agree with it.. The small little things that actually always make me smile.. But how I felt, it's just something that I won't tell and you won't know about that.. But but but! YOU MEAN MORE TO ME THAN YOU'LL EVER KNOW.. =)



Teringat balik satu status yang aku coret di MukaBuku, aku tulis di situ, "walaupun hanya sekadar satu ucapan pendek bertulis SELAMAT MALAM, bagi aku ianya lebih dari cukup untuk bawa senyuman dalam kehidupan seharian seseorang.. Sebab itu aku suka hantar pesanan berbunyi SELAMAT MALAM.. Selamat malam.."

P/S : Sambungan kepada status di atas, "YA.. SELAMAT MALAM UNTUK DIA".. =)

That someone ajar aku erti SELAMAT MALAM yang pendek itu.. That someone ajar aku untuk hargai apa yang dia lakukan untuk bikin aku senyum dengan menggunakan 2 perkataan, SELAMAT MALAM.. Sebab aku tak reti cara apa lagi boleh buat orang senyum sedangkan orang selalu buat aku senyum.. Sadis aku ni kan.. Aku harap dengan SELAMAT MALAM aku yang kadang-kadang itu boleh bawa senyum padanya.. (Tak selalu ucap.. Tapi tak bermakna tak ingat dan tak di hati.. Orang yang kata, bukan aku kata.. Hehe..)

And small things continue to make you smile, it goes on and on especially when you got a reply, SELAMAT MALAM BALIK.. *senyum lebar terus* Haha.. Ngeng tak aku? =p

Hey!! Ini rahsia sebenarnya!! Shhh!! Heehee.. Susah nak tebak apa yang perempuan rasa.. Kan? Heh.. Mereka memang kompleks.. Ooppss!! Kami memang kompleks.. Eh! Eh! Pernah tak dengar cinta dalam diam?

"Cukup cintai ia dalam diam dari kejauhan dengan kesederhanaan dan keikhlasan.. Kerana tiada yang tahu rencana Tuhan.. Mungkin saja rasa ini ujian yang akan melapuk atau membeku dengan perlahan kerana hati ini begitu mudah untuk dibolak-balikan.. Serahkankan rasa yang tiada sanggup dijadikan halal itu pada Yang Memberi dan Memilikinya biarkan ia yang mengatur semuanya hingga keindahan itu datang pada waktunya.. InsyaAllah.." - SUMBER DI SINI

Till here.. Have a great day ahead.. Assalamualaikum..


HEART SPEAKS : "Sometimes (said Pooh), the smallest things take up the most room in your heart.." A.A Milne


Catatan popular daripada blog ini

MRI Oh MRI : Pengalaman 30 Minit Di Dalam Gua Magnet

Ingat Lagi Pada Lirik Raikan Cinta?

Parut? Tona Kulit Muka Tidak Sekata? Pigmentasi? Ini Jawapan Saya.