Chances

*Pictures are taken from Google*

Assalamualaikum.

Dah puas menulis 3 entry dalam sehari, berehat lagi sekali dari menulis. Mood memang pesen begini ya, datang kejap-kejap. Main cak cak!

Entry aku kali ini sedikit sebanyak ada kena mengena dengan entry terakhir yang aku tulis, Saya Suka Dia. Tak aku sangka-sangka, ramai yang memberikan respons terkejut, pelik, sinis dan pelbagai lagi perasaan yang aku memang dah jangkakan.

"Eh! Tak segan ke tulis entry begitu?"

"Malunya aku baca! Segan segan segan!"

"Kau kan perempuan."


Beberapa hari yang sudah, aku ada tonton sebuah telemovie Melayu bertajuk Destinasi Cinta Sara. Kisah cinta Sara dan Iman. Teringat aku pada satu dialog di dalamnya.

"Tak boleh! Aku ni perempuan. Kalau dia tolak aku macam mana? Malulah aku." 
- Sara (Nadia Nissa) -

"Cinta bukan satu dosa. Luahkan saja." 
- Iman (Remy Ishak) -

Macam yang aku dah banyak kali sebut dan tulis, walaupun kisah aku adalah kisah suka dan BUKAN kisah cinta, tapi konsepnya sama saja. Entahlah. Somehow aku percaya, trusted my feelings, that's why I took the chance to write about it. And whatever happens, I'm just going to appreciate the memories. Losing and finding happiness, it's a part of life. 


Dalam hidup, peluang sentiasa ada, cuma kadang bila datang, ada waktunya kita masih belum bersedia atau berani untuk mengambilnya, tapi bila peluang datang dan kita yakin mampu, ambil dan gunakan sebaiknya. Who knows, the chance that you take may change your life. Forever. 
:)

Dan aku, rasakan aku ada peluang itu, walaupun peluang itu sekadar keberanian untuk menulis. Aku pegang. Lalu aku tulis dan aku nyatakan segalanya. Apa orang nak kata? Hmm. Aku senyum saja.

Assalamualaikum.


HEART SPEAKS : Aku rasa style lama aku menulis dah kembali. Heh! Aku dulu suka tulis sesuatu seperti ini, soal hidup, falsafah, dan falsafah. 

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

MRI Oh MRI : Pengalaman 30 Minit Di Dalam Gua Magnet

Ingat Lagi Pada Lirik Raikan Cinta?

Parut? Tona Kulit Muka Tidak Sekata? Pigmentasi? Ini Jawapan Saya.