Nak Nangis

Assalamualaikum.

Ala bucuk bucuk. Kenapa nak nangis di hujung minggu yang indah? Walaupun kurang indah pada bau. Hmm. Sepanjang malam, dah tiga malam sebenarnya, mata tak boleh juga lelap-lelap. Payah benar sampaikan terasa mahu membeli satu tong oksigen dan topeng muka supaya dapat tidur dengan selesa.

Menjelang ke Subuh juga mata ini berjaga, sampailah tersedar rupanya lubang angin dalam bilik lupa ditutup. Dalam rumah tak perlu lagilah nak cerita, macam mana keadaan di luar rumah yang berjerebu, begitu juga di dalam rumah ini sentiasa kelam dan berasap.  Bau pula tak perlulah nak dikata. Rasanya asap sudah menguasai udara 100%.

Entah kenapa, aku sedar diri aku jadi cukup sensitif dengan perubahan cuaca ini. Aku rasa sangat tertekan. Aku rasa sangat seperti mahu menangis.


Ya. Satu lagi nikmat Allah tarik. Nikmat udara segar, nikmat tidur, nikmat rasa selesa dan bahagia. Muar sudah darurat. Indeks pencemaran udara Melaka pula sudah cecah 300++.  Jika Melaka sudah rasa begini, di Muar pula bagaimana. 


Gambar ini aku tangkap 2 hari yang sudah. Hari ini lebih teruk dan lebih tebal. Hmm. Rasa nak nangis.

Apa pun, jaga kesihatan semua. Jaga diri. Assalamualaikum.


Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

MRI Oh MRI : Pengalaman 30 Minit Di Dalam Gua Magnet

Ingat Lagi Pada Lirik Raikan Cinta?

Parut? Tona Kulit Muka Tidak Sekata? Pigmentasi? Ini Jawapan Saya.