Percubaan Kedua

Assalamualaikum.

Jumaat yang lepas aku habiskan banyak juga masa untuk menyemak, mengolah, dan mengedit mana yang patut cerpen yang aku tulis awal tahun lepas. Lama dah kan? Kenapa baru sekarang nak edit dan olah semula? Entah. I just got the feeling to do that. Just recently. Lulz. Ini adalah percubaan kedua sebenarnya. Mungkin cuma mahu menilai bakat sendiri. Boleh pergi jauh atau bungkus saja.

Cerpen ini aku karang hampir setahun lebih selepas Coretan Dari Hati : Terima Kasih Sayang, iaitu sekitar awal tahun 2012. Aku coret dengan semangat dari Terima Kasih Sayang, dengan meletakkan sedikit harapan apa yang aku karang akan jadi kenyataan. Tapi itu harapan masa lalu.

Tapi sampai ke sudah, cerpen ini tidak pernah aku kirimkan lewat dunia maya. Ya. Aku tak bersedia ketika itu. Jadi aku simpan dia. Tapi sekarang, aku dah sedia. Mungkin. Ianya adalah sebuah 50% kisah benar yang disulami angan-angan. Ada yang benar, dan yang lebih itu dah tentu angan-angan. Angan-angan yang takkan jadi nyata. Hehe.

Cerpen itu aku tulis menggunakan first person narrative. Bukan third person narrative yang selalu digunakan penulis-penulis novel. Jadi cerpen ini mungkin akan terasa kebosanannya. Aku gunakan first person narrative kerana aku mahu tulis cukup sekadar apa yang aku rasa. Apa yang orang lain rasa, aku tak mampu untuk tahu. Kerana separa dari kisah ini ada kisah yang benar walaupun selebih darinya hanya imaginasiku yang menjalar.

Jika berkesempatan nanti, akan aku kongsikan. Itupun kalau ada yang berminat untuk membaca, Hehe.


Sahabat baik aku akan beralih angin, bekerja di Pantai Timur. Melalui gambar yang dikirimkan lewat WhatsApp aku yakin debar dia mahu ke tempat baru tak adalah hebat mana kerana sempat lagi dia bergurau dan bertanyakan padaku, "Boleh baca tak signboard ni? Hahaha."

Lebih dari jelas nenek oii!! Haha. Siap ditambahnya lagi, "Bak mai kad raya tahun depan, tahun depan lagi, tahun depan lagi, dan lagi dan lagi. Saya tolong hantar siap-siap."

=.=




Apa pun, aku harap dia gembira di sana. Dan semoga cepat menyesuaikan diri. Jaga diri nenek!! Haha. 

Okay. Sampai sini saja kita. Selamat berhujung minggu. Jaga diri. Assalamualaikum.
:)



Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

MRI Oh MRI : Pengalaman 30 Minit Di Dalam Gua Magnet

Parut? Tona Kulit Muka Tidak Sekata? Pigmentasi? Ini Jawapan Saya.

Ingat Lagi Pada Lirik Raikan Cinta?